Η διαδικασία της αξιολόγησης αποτελεί το εναρκτήριο βήμα για τη δημιουργία ενός εξατομικευμένου προγράμματος παρέμβασης.
Αρχικά απαιτεί τη συλλογή πληροφοριών από το περιβάλλον του παιδιού με την μορφή συνέντευξης.
* Η διαχείριση των πληροφοριών που δίνονται από το περιβάλλον του παιδιού είναι απόρρητη και μόνο μέλη της διεπιστημονικής ομάδας έχουν πρόσβαση σε αυτή.
Στη συνέχεια το παιδί αξιολογείται από ειδικούς μέσα από την παρατήρηση και την καταγραφή των δεξιοτήτων σε διάφορους τομείς, χρησιμοποιώντας αξιόπιστα και σταθμισμένα τεστ και κλίμακες.
Ο αριθμός των συνεδριών που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί μια αξιολόγηση δεν είναι συγκεκριμένος και διαφοροποιείται από περίπτωση σε περίπτωση.
